Шабдан-Баатыр көч. 74. Кыргызстан, Бишкек
Тилди тандоо:
Menu
×

МОЮНДАМА

БУХГАЛТЕРИЯ БӨЛҮМҮ ЖӨНҮНДӨ

БИШКЕК 2025-ж.

1. Негизги жоболор

  1. Бул Бухгалтерия бөлүмү жөнүндө Моюндама бухгалтердик эсеп жана салыктык эсеп жүргүзүү, ошондой эле мекеменин финансылык отчеттуулугун башкаруу ишмердигин жүргүзгөн «Авиценна» Эл аралык медициналык университетине (мындан ары – ЭМУ «Авиценна») караштуу бөлүктүн тартиби менен шарттарын аныктайт.
  2. Бухгалтерия бөлүмүн башкы бухгалтер жетектейт жана түздөн-түз жетекчиге (университеттин ректоруна) баш ийет, универcитеттин ректорунун буйругу менен түзүлүп, жоюлат.
  3. Бухгалтерия өз ишмердигин төмөндөгүлөргө таяп жүргүзөт:
    • Кыргыз Республикасынын Конституциясы; 
    • Кыргыз Республикасынын «Бухгалтердик эсеп жөнүндө» 2002-жылдын 29-апрелинен № 76 Мыйзамы;
    • КР Эмгек кодекси;
    • КР Салык кодекси;
    • ЭМУ «Авиценна» Жобосу;
    • Бул Моюндама.

1.4. Бухгалтерия бөлүмүнүн структурасы жана штаттык саны ЭМУ «Авиценна» ректору тарабынан бекитилгентиптик штаттык тартипке ылайык, университеттин ишмердигинин өзгөчөлүктөрүнө жана шарттарына жараша башкы бухгалтердин сунушу менен бекитилет.

  1. Негизги функциялар жана милдеттер

Бөлүмдүн негизги милдеттери:

  1. МУУ «Авиценна» чарбалык жана финансылык ишмердиктин бухгалтердик эсебин уюштуруу;
  2. МУУ «Авиценна» материалдык, эмгектик жана финансылык ресурстарды пайдалануунун, мүлктүн сактыгынын көзөмөлү;
  3. «Авиценна» чарбалык операциялар, товардык-материалдык запастар, акча каражаттары, милдеттенмелер жана финансылык-хозяйствалык ишмердиктин жыйынтыктарынын эсебин уюштуруу жана аларды кыймыл бул башыты менен бухгалтердик эсептин эсептерине өз убагында чагылдыруу;
  4. Документтердин мыйзамдуулугу, убагында аткарылышы жана туура уюштурулушун камсыздоо, кызматтардын аткарылышы, эмгек акынын эсептештерин, КР мамлекеттик бюджетине салымдардын жана чегерүүлөрдүн туура жыйналышын камсыз кылуу.

Бөлүмдүн негизги функциялары:

  1. Эсептердин жумушчу планын иштеп чыгуу, юридикалык документтер үчүн формалар кабыл алуу.
  2. Ички финансылык отчеттордун формаларын иштеп чыгуу, электрондук документооборотту киргизүү;
  3. Инвентаризациялар өткөрүүнүн тартибин камсыз кылуу;
  4. Бухгалтердик маалыматтарды иштетүү жана документтердин жүгүртүлүшүн сактоо технологиясын камсыз кылуу;
  5. Негизги каражаттар, товардык-материалдык запастар жана акча каражаттын кыймылына байланыштуу операцияларды өз убагында чегерүү;
  6. КRдеги колдонулуп жаткан мыйзамдарга, эмгек келишимдерине жана макулдашууларга, жумушка алуу боюнча ички документтерге ылайык МУУ «Авиценна» кызматкерлерине эмгек акысын өз убагында чегерүү, туура эсепке алуу жана аларды берууну камсыз кылуу;
  7. КRдеги салык жана мамлекеттик социалдык камсыздоо мыйзамдарына ылайык эмгек акы макулдашуулардан салыктарды жана камсыздандыруу чегерүүлөрдү өз убагында эсепке алуу;
  8. Кадрлык, финансылык жана кассалык дисциплиналар, финансылык жана чарбалык ишмердик планы, админстративдик-чарбалык жана башка чыгымдардын мыйзамдарын жана эсептерден бухгалтердик мойнуна түшпөшөйлөрдүгүн, дебитордук карыздарын жана башка жоготууларды кыскартууну камсыз кылуу; бухгалтердик документтердин сакталышын камсыз кылуу жана аларды өз убагында архивге тирөө;
  9. Финансылык отчеттуулук түзүү жана каражат менен чыгымдардын күнүмдүк эсептерин түзүү, ошондой эле башка бухгалтердик жана статистикалык отчетторду түзүү жана белгиленген тартипте тиешелүү органдарга презентациялоо.
  1. УКУКТАР
    1. МУУ «Авиценна» бөлүмдөрүнөн бухгалтердик эсебинин жана отчеттук документтеринин тартибин сакташын талап кылуу арыздарын тапшырылышын белгиленген мөөнөттөрүндө ишке ашырууга;
    2. адысыз ведомстволук жана дисциплинардык жоопкерчиликке тартуу боюнча жетекчиликке сунуш киргизүү;”
    3. КР мыйзамдарына жана бекитилген тартибине туура келбеген документтерди аткарууга жана каттоого кабылбастык;
    4. башка жоопкерчилиги боюнча чечилиштерди кабыл алуу укугу;
    5. бухгалтердик эсепти кандай милдеттер жана ишмердик жүктөлгөн болсо, ошондой иштерди бөлүмдөргө жүктөө көрсөтмөлөрдү берүү;”
    6. бухгалтерияга арналган суроолор боюнча түшүндүрмө жана көрсөтмөлөр берүү.”
  2. Өз ара аракеттенүү
    1. гилдабек жана гилдезтипир ишин жүргүзүү жана аларды сактоо ишине көзөмөл жүргүзүү;
    2. материалдык жооптуу кызматкерлерге эсепти өткөрүү, сактоо уюштуруу жана товардык-материалдык запас колдонуу тартиби боюнча көрсөтмө берүү;
    3. Окууга акыталыптө заводдерлеттө заводуптүү жаңы студенттерге төлөм жүргүзүү убагын көзөмөлдөө;
    4. бөлүм жетекчилеринен финансылык маселелер боюнча буйруктарды, буйруктарды жана анык баяндамалык отчеттоону аткаруу инженер башкаруусун көзөмөлгө алуу.
  3. Жоопкерчилик
    1. Бухгалтерия белгиленген мыйзамдарды аткаруу үчүн коюлган функцияларды так жана өз убагында аткаруу үчүн төлөө боюнча негизги бухгалтерге жоопкерчилик күчөйт;
    2. Негизги бухгалтер инрардык жоопкерчиликке ээ жана аныга:
      • бухгалтерия башкаруусу процессинде колдонмодо турган мыйзамдардын сактуу аткарылышы;
      • бухгалтерияга жүктөлгөн милдеттерди аткаруу боюнча ишмердик уюштуруу;
      • бухгалтерлик иштегендерди эмгек дисциплиналарын аткаруу;
      • бухгалтерияда документоор дайындоо жана документтик ачылыш боюнча иш жүргүзүү;
      • бухгалтерия кассалык өткөрүү жана эмгектин сакталышын камсыз кылуу;
      • университеттин ишмердикти жана башкаруу боюнча ишкердик отчеттордун бекитетүү;
      • анын колдоп коюш болгон буйруктардап көз алмаштыруулар, көрсөтмө алуу боюнча өкмөттөлгөн закон эталонунд;
      • так бухгалтердик жана салыктык отчетторду кушелүү түстөөдө даярдоо жана жаткыруу.